بايگاني

امار و اطلاعات

 
No Image
رعایت حد حجاب از نظر قرآن پيوند ثابت

به مؤمنان بگو چشمهاي خود را از (نگاه به نامحرمان) فرو گيرند،و عفاف خود را حفظ كنند اين براي آنان پاكيزه تر است؛ خداوند از آنچه انجام مي دهند آگاه است. و به زنان با ايمان بگو چشم هاي خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گيرند، و دامان خويش را حفظ كنند و زينت خود را -جز آن مقدار كه نمايان است- آشكار ننمايند و (اطراف) روسري هاي خود را بر سينه ي خود افكنند (تا گردن و سينه آنان پوشانده شود) و زينت خود را آشكار نسازند مگر براي شوهرانشان يا پدرانشان،........و هنگام راه رفتن پاهاي خود را به زمين نزنند تا زينت پنهانيشان دانسته شود (و صداي خلخال كه بر پا دارند به گوش رسد)..سوره ي نور آيه ي 30-31


نوشته: نوابی سهی در: دو شنبه 22 بهمن 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,نگاه نامحرم,نگاه آلوده,زینت,

|

 
آیه ای درباره حجاب و حرمت نگاه به نامحرم در قرآن پيوند ثابت

در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد. یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.)

جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد.

در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است.


نوشته: نوابی سهی در: شنبه 12 بهمن 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,آیه درمورد حجاب,

|

 
آیه ای از حجاب در قرآن پيوند ثابت

در آیه ای از قران آمده:

و لا یبدن زینتهن الا ما ظهر منها.

زنان می بایست زیبای ها و خوشایندی های خود را آشکار نسازند.جز مقداری(مانند دست ها تا مچ).

و در جای دیگری می فرماید:

و لا یبدین زینتهن ال..........

زنان باید  زینت های خودشان را جز بر افرادی که محرمشان هستند به طور عمد ظاهر نسازند


نوشته: نوابی سهی در: شنبه 11 بهمن 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,پوشش برتر,آیه درمورد حجاب,

|

 
حجاب گفتاری پيوند ثابت

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم است:

فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ(احزاب؛32) پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگویید؛ مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است به طمع افتد.


نوشته: نوابی سهی در: شنبه 10 بهمن 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,حجاب در گفتار ,

|

 
حجاب چشم پيوند ثابت

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ (نور؛30) ای رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشند.

 

قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ(نور؛31) ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشند.


نوشته: نوابی سهی در: شنبه 10 بهمن 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,حجاب چشم,

|

 
حجاب رفتاری پيوند ثابت

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونهای راه نروند که با نشان دادن زینتهای خود باعث جلب توجه نامحرم شوند

وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ(نور؛31) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.


از مجموع مباحث طرح شده به روشنی استفاده می
شود که مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف رفتار، مثل نحوه‌ی پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه رفتن است.
بنابراین، حجاب و پوشش زن نیز به منزله‌ی یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند. همین مفهوم منع و امتناع در ریشه‌ی لغوی عفت نیز وجود دارد؛


نوشته: نوابی سهی در: شنبه 10 بهمن 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,پوشش برتر,حجاب رفتاری,

|

 
حجاب زنان سالمند پيوند ثابت

قرآن مجید به شکل ظریفی به این تأثیر و تأثّر اشاره فرموده است. نخست به زنان سالمند اجازه میدهد که بدون قصد تبرّج و خودنمایی، لباسهای رویی خود، مثل چادر را در مقابل نامحرم بردارند، ولی در نهایت میگوید: اگر عفت بورزند، یعنی حتی لباسهایی مثل چادر را نیز بر ندارند، بهتر است.

وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتِی لا یَرْجُونَ نِکاحاً فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزِینَةٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ.(نور؛60)


علاوه بر رابطه‌ی قبل، بین پوشش ظاهری و عفت باطنی، رابطه‌ی علامت و صاحب علامت نیز هست؛ به این معنا که مقدار حجاب ظاهری، نشانه
ای از مرحله‌ی خاصی از عفت باطنی صاحب حجاب است. البته این مطلب به این معنا نیست که هر زنی که حجاب و پوشش ظاهری داشت، لزوماً از همه‌ی مراتب عفت و پاکدامنی نیز برخوردار است.


نوشته: نوابی سهی در: شنبه 10 بهمن 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,حجاب زنان سالمند ,

|

 
حداقل پوشش زنان در قرآن پيوند ثابت

قرآن زیباترین و ادب آمیزترین كتابى ست كه بر بشر ظهور كرده است .در این كتاب زیبا با لطافت و الفاظى زیبا و ادبى بسوى زنان خطاب نازل شده است.خطاب هایى كه بسوى زنان نازل شده خاصیتهاى زیبایى را داراست كه برایتان بیان خواهم كرد :
۱- انسانیت زن را آشكار ساخته است و به این موجود بصورت یك جنس مورد طمع مردان ننگریسته و بر همین اساس خطاب بگونه ای آمده تا به مردان آموخته شود که سخن با زن بایستی بسیار دقیق و محترم باشد و اهانت آمیز و نیش دار نباشد.

بقیه را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید...


ادامه اين مطلب را بخوانيد...

نوشته: نوابی سهی در: شنبه 10 بهمن 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,پوشش برتر,حداقل پوشش زنان در قرآن,

|

 
چرا به مردان نمی گویند نگاه نکنید تا زنان مجبور نباشند خود را بپوشانند؟ پيوند ثابت

در سوره مبارکه نور آنجا که خداوند می خواهد به زنان توصیه کند پوشش لازم را در مقبل نامحرم داشته باشید ابتدا در مورد نگاه مردان توصیه نموده و به پیامبر اکرم می فرماید:

قل للمومنین یغضوا من ابصارهم

ای پیامبر به مردان مومن بگو نگاه خود را کوتاه نموده و به حرام چشم ندوزند.

اما بدیهی است نمی شود تنها به این تذکر اکتفا نموده بلکه باید زمینه های نگاه حرام هم برچیده شود. همانگونه که برای حفظ امنیت اموال یک جامعه نمی توان تنها به مردم توصیه نمود که چشم به اموال دیگران نداشته باشید و در ملک دیگران تصرف نکنید بلکه بر این توصیه اشیاء ارزشمند را از دسترس دور نگه داشت و از آنها مراقبت نمود این است که در فرمانهای الهی که تنها ضامن حفظ سلامت و امنیت شخص و جامعه است هر دو جهت رعایت شده و دستور لازم هم به مردان و هم به زنان داده شده است.


نوشته: نوابی سهی در: شنبه 9 بهمن 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,منع نگاه مردان,نگاه نامحرم,

|

 
آیا حجاب برتر یعنی چادر ؟ پيوند ثابت

آیا در قرآن آیه ای وجود دارد که بر چادر به عنوان حجاب برتر دلالت کند؟

در پاسخ باید گفت: در آیه 31 از سوره نور، خداوند به زنان مسلمان دستور می دهد که پوشش های خود را بر روی گریبان هایشان بیاندازند.[1] " خمر" که در این آیه آمده است به معنای «لباسی است که زن با آن، سر و سینه خودش را بپوشاند»[2]. که ظاهرا چیزی شبیه مقنعه یا بزرگتر از آن است.

در آیه 33 سورۀ احزاب خداوند نیز می فرماید:

» اى پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو كه چادر خود را بر خود فرو پوشند. این مناسب‏تر است، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند. و خدا آمرزنده و مهربان است.»[3]

براى جلابب که در این آیه آمده است، دو معنا ذكر شده است:

1- پوششى كه سر و گردن و بالاتنه را مى‏پوشاند (مقنعه(

2- چیزى كه تمام بدن را بپوشاند (چادر).[4]

اگر كسى بتواند به شكل صحیح از چادر استفاده كند، مسلماً چادر حجاب برتر است زیرا حكمت‏ هاى حجاب در چادر بیشتر یافت مى‏شود، گرچه پوشیدن چادر واجب نیست. حجاب منحصر در چادر و حتى مانتو نیست، بلكه هر لباسى كه غیر از وجه و كفین (دست‏ها تا مچ) را بپوشاند و موجب تحریك و جلب توجه نامحرم نگردد كافى است ولى باید توجه داشت كه همان طور كه بقیه واجبات داراى مراتب مختلفى مى‏باشند حجاب نیز داراى مراتب خوب، متوسط و خوب‏تر است و چادر حجاب برتر بانوان محسوب مى‏گردد.

_________________

[1] وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِن‏.

[2] مصطفوی، حسن، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، ج3، ص 127.

[3] یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ.

[4] ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج1، ص 272.

منبع : سایت تبیان


نوشته: نوابی سهی در: شنبه 9 بهمن 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,حجاب برتر,چادر,

|

 
راهكارهاي قراني براي جلوگيري از بدحجابي و بي حجابي پيوند ثابت

راهكارهاي قراني براي جلوگيري از بدحجابي و بي حجابي

۱- ارائه يك چهار چوب صحيح براي پوشش زن

2- معرفي افراد محرم و نامحرم در قران كريم در سوره نور (24) آيه 31 ، كه شامل محارم رضاعي نسبي و سببي مي باشد.

3- آشكار نكردن زينتها
كه در اين باره مي توان گفت كه اسلام دستور به زينت نكردن نداده است بلكه از زينت كه باعث جلوه گري و 

ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید...


ادامه اين مطلب را بخوانيد...

نوشته: نوابی سهی در: چهار شنبه 19 دی 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,پوشش برتر,راهکارهای بد حجابی,

|

 
زن در قرآن پيوند ثابت

بعضی که در ظاهر  نمی توانند قرآن را منکر شوند و در عالم عوامی خود در هر مساله ای می گویند در کجای قرآن نوشته است با اینکه عمده ی احکام از روایات و گفتار پیامبر (ص) و ائمه اطهار به دست می آید ؛ از این رو لازم است که در اینجا به طور فشرده مساله حجاب را از دیدگاه قرآن بررسی کنیم .

الف ـ مهمترین آیه ی حجاب در قران آیه 30 سوره ی نور است که می خوانیم : ای پیامبر !به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را از نگاه به نامحرم فرو خوابانند و دامن عفت خود را حفظ کنند و زینت و آرایش خود را جز آنکه قهراً آشکار می شود بر بیگانه آشکار نسازند و باید به وسیله مقنعه و چارقد سینه و گردن خود را بپوشانند و زینت خود را آشکار نسازند جز برای شوهران و سایر افراد محرم خود.

همه مفسران و علما اتفاق نظر دارند که طبق این آیه  زنان باید بدن و موی خود را از نامحرم بپوشانند .

تنها بحث و گفتگو در این است که منظور از استثنا (الا ما ظهر منها ) که کشف این مقدار اجازه داده شده است .

بعضی گویند : منظور صورت و دستها تا مچ است و یا صورت تنها است .

بعضی می گویند : منظور انگشتر و النگو و خلخال و یا سورمه و انگشتر و رنگی گه به وسیله خضاب در دست مانده می باشد .

بعضی هم می گویند :منظور لباس روئین زن آنچه قهراً پیدا است می باشد : برای هریک از این اقوال بخثهای دامنه دار شده و جای آن در فقه اسلامی است . ولی آنچه در اینجا لازم به تذکر است این است که اهل حجاب و پوشش بدن و مو طبق آیه قوق مورد اتفاق همه است .

ب ـ یکی دیگر از آیاتی که در قران دلالت بر وجود حجاب و پوشش برای زن می کند آیه 58 سوره احزاب است که می خوانیم :

ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مومنان بگو که خویشتن خود را به جلباب (چادر و عبا ) بپوشاند که این کار به خاطر آنکه به عفت شناخته شوند و کلی معترض آنها نشود برای  آنان بسیار بهتر است .

علامه طبرسی در مجمع البیان ذیل ایه فوق می گویند : جلباب عبارت است که روسری که هنگام بیرون رفتن از خانه بوسیله آن سرو صورت خود را می پوشاند .

نکته ای که ذکر آن در اینجا لازم است اینکه دو مطلب از این راه می توان تایید برای لزوم پوشش وجه و کفین (صورت و دو دست تا مچ )استفاده کرد .

1ـ صورت زن کی از دلرباتین اعضا زن است و از روایات و قرائن استفاده می شود که فلسفه ی حجاب و پوشش بیشتر از اینرو است که باعث تهییج مردان و جوانان و فساد و گسترش فحشا نگردد بنابراین پوشش صورت باید بیشتر رعایت گردد.

2ـ فرضا اگر وجه و کفین (صورت و دستها تا مچ )استثنا شده باشد و پوشش آن از دیدگاه اسلام واجب نباشد ، شاید این استثنا در مواردی است که تربیت اسلامی حکومت کند .

ما در محیط هایی که تربیت اسلامی نیست و اکثر جوانان با چشمهای آلوده و تند عادت به نگاه کردن کرده و در مسیر هرزگی و سبکسری و آزار و متلک گفتن گام برمی دارند . در چنین محیط هایی عدم پوشش وجه و کفین هیچگونه صلاحیت ندارد بلکه ناروا است  بعضی متعقدند « آنکانکه که قائل به جواز نپوشیدن وجه و کفین هستند در همه جا نمی توانند این مطلب را بگویند .


نوشته: نوابی سهی در: چهار شنبه 19 دی 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,پوشش برتر,حد حجاب,

|

 
واژه حجاب در قرآن پيوند ثابت

واژه حجاب هفت بار در قرآن كريم آمده است و معناى كلمه در اين هفت مورد, چيزى است كه از هر جهت مانع ديده شدن چيز ديگر شود.

 


ادامه اين مطلب را بخوانيد...

نوشته: نوابی سهی در: چهار شنبه 18 دی 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,پوشش برتر,

|

 
پوشش برتر پيوند ثابت

بهره حقیقی هر مرد و زن با ایمان از زندگی، زیبا زیستن است. پروردگار می فرماید:

مَنْ عَمِلَ صالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی وَ هُوَ مُوءْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ. (نحل: 97)

هر مرد و زنی که کردار شایسته انجام دهد و با ایمان باشد، آنان را زندگی نیکو و پاکیزه می دهیم و به بهتر از آنچه عمل کرده اند، می بخشیم.

این شایستگی، برگرفته از درون پاک و خویشتن داری انسان است. حق تعالی دراین باره می فرماید:

یا بَنی آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَیْکُمْ لِباسًا یُواری سَوْآتِکُمْ وَ ریشًا وَ لِباسُ التَّقْوی ذلِکَ خَیْرٌ ذلِکَ مِنْ آیاتِ اللّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ. (اعراف: 26)

ای فرزند آدم، بر شما پوششی فرستادیم تا زشتی هایتان را بپوشانید و تن را بیارایید و پوشش تقوا، نیکوترین جامه است و این [لباس] از نشانه های خداست تا نعمت های پروردگار را یاد آورند.

خداوند کریم در ادامه می فرماید:

یا بَنی آدَمَ لا یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطانُ کَما أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ یَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِیُرِیَهُما سَوْآتِهِما... . (اعراف: 27)

ای فرزند آدم، مبادا شیطان شما را بفریبد چنان که پدر و مادرتان را از بهشت بیرون ساخت و جامه عفت از تن آنان به در آورد تا زشتی هایشان را نمایان سازد.

در این آیات، از لباس ظاهری و باطنی سخن می رود که هر دو پوشش انسانند.

تکرار واژه «سوآت» در آیات یادشده، نشانه آن است که لباس در پوشاندن اعضای بدن و عیب های آن و پوشاندن عضوهایی که آشکار بودن آن موجب شرمندگی انسان می شود، نقش بسیار مهمی دارد. حکایت حضرت آدم و حوا، فطری بودن نیاز به پوشش را اثبات می کند. زندگی آدم و حوا و غارنشینان نخستین که با برگ درخت و پوست حیوانات، خود را می پوشاندند، ثابت می کند که نیاز به پوشش، به مرور زمان و بر اثر پیدایش تمدن ها شکل نگرفته، بلکه از همان آغاز با بشر همراه بوده است.


نوشته: نوابی سهی در: چهار شنبه 15 مهر 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,پوشش برتر,

|

 
حدود حجاب اسلامی برای بانوان از نظر قرآن كریم تا چه حد است؟ پيوند ثابت

حدود حجاب اسلامی برای بانوان از نظر قرآن كریم تا چه حد است؟


برخی از سوره ها و آیات مربوط به حجاب عبارتند از: 1. سوره نور، آیات 30، 31، 33 و 60; 2. سوره احزاب،، آیات 35، 53، 55، و 59. از نظر شرع اسلام زن باید بدن و موی خود را از مرد نامحرم بپوشاند; ولی پوشاندن صورت و دست ها از مچ به پایین واجب نیست.[1] حكم پوشش در مكان هایی كه درمعرض دید نامحرم است باید اجرا شود; فرقی نمی كند كه نامحرم در منزل یا غیر منزل باشد; حتّی در مورد افراد نامحرمی كه همیشه با انسان ارتباط دارند، این حكم و امثال آن جاری است.
در مورد حجاب واجب، كافی است كه زن به هر وسیله ای كه می تواند خود را بپوشاند و لباس خاصّی شرط نیست; ولی پوشیدن لباس های تنگ و چسبان و همچنین لباس های زینتی اشكال دارد.
[2]
خداوند متعال در سوره نور آیه 31 خطاب به زنان مؤمن می فرماید كه وظیفه دارند زینت هایی را كه معمولا پنهان است، در نزد نامحرمان بپوشانند

وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَـتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَـرِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ وَ لاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَآئِهِنَّ ...; نور، 31))

 و به زنان با ایمان بگو: چشم های خود را ]از نگاه هوس آلود[ فرو گیرند و دامان خویش را حفظ كنند و زینت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است، آشكار ننمایند و ]اطراف [روسری های خود را بر سینه خود افكنند ]تا گردن و سینه با آن پوشانده شود[ و زینت خود را آشكار نسازند، مگر برای شوهرانشان یا پدرانشان و ...». اگر چه مهم، رعایت حجاب است و پوشیدن چادر، الزامی ندارد، ولی چادر، بهترین نوع حجاب و نشانه ملی زنان جامعه ایرانی است. مانتو و مانند آن، اگر چه با شرایطی مناسب است، اما چون سبب نمایان شدن اندام و برجستگی های بدن زن می شود، ممكن است منشأ تحریك و فساد باشد. عقل انسان بین خوب و خوب تر، قطعاً خوب تر را انتخاب می كند; بنابراین، چادر عاقلانه تر و بهتر است.[3]

[1]توضیح المسائل مراجع، ج 2، ص 417، مسئله 2435، دفتر انتشارات اسلامی.

[2]همان، ص 421.

[3]. تفسیر نمونه، آیة الله مكارم شیرازی، ج 14، ص 434ـ448، دارالكتب الاسلامیة / آن چه باید یك زن بداند، اسدالله محمدی نیا، ص 163ـ164، دفتر تبلیغات اسلامی.

منبع : پایگاه پرسمان قرانی


نوشته: نوابی سهی در: چهار شنبه 12 دی 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه قران,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,حدود حجاب اسلامی,

|

 
آیا لزوم پوشش بانوان درقرآن مطرح شده؟ پيوند ثابت

بله, بحث لزوم پوشش بانوان از مواردی است که باصراحت و روشنی در قرآن آمده است.

در دو موردمساله پوشش درقرآن مطرح شده : یکی درسوره ی نور,آیات30 و 31 و دیگری درسوره ی احزاب آیه ی 59.

البته براهمیت عفت وپاکدامنی وحفظ حرمت اجتماع ,به طرق مختلف و مکرر در قرآن تاکید است اما کیفیت پوشش بانوان در دو مورد به روشنی بیان شده است. مضمون آیات 30و31 سوره نور را به طور خلاصه برایتان می نویسم ولی می توانید به تفاسیر مراجعه کنید وبیشتر در مورد این آیات مطالعه کنید در این آیات این نکته هامطرح شده:

الف- تذکربه مردان درباب پرهیز از نگاه حرام و رعایت پاکدامنی

ب- تذکربه زنان درباب پرهیز ازنگاه حرام و رعایت پاکدامنی

ج- نهی زنان ازآشکار نمودن زینتها

د-پوشاندن گردن وسینه با روسری یا مقنعه

ه-ذکر موارد استثنا از حکم پوشش

و-پرهیز از خودنمایی و جلب توجه نامحرمان

 


ادامه اين مطلب را بخوانيد...

نوشته: نوابی سهی در: دو شنبه 1 آبان 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,حجاب از دیدگاه حضرت فاطمه,حضرت فاطمه,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,

|

 
آرشيو مطالب پيشين:
دهه ها با حجاب
دختران بزرگ و روسری های کودکی
شنل قرمزی
انواع حجاب
فروشگاه حجاب سرای دینا
شعر زیبا درباره چادر
فروشگاه حجاب فاطمی
فروشگاه اینترنتی حجاب نفیس
فروشگاه خانه حجاب صدف
ادای دین به شهدا و ادای احترام به خانواده معظم شهدا
رییس جمهور شهید محمد علی رجایی
شهید محمد علی فرزانه
شهید محمد حسن جعفرزاده
شهید غلامرضا عسگری
شهید علی روحی نجفی
شهید علی رضائیان
شهید علی اصغر پور فرح آبادی
شهید حمید رستمی
شهیدابوالفضل سنگ تراشان
شهید بهرام یادگاری
آرشيو كامل
 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

درباره ما


    این وبلاگ را جهت نشر فرهنگ حجاب فاطمی ایجاد نموده ایم و دست یاری تمامی دوستان و پیروان راستین آن حضرت را جهت بهبود و گسترش این فرهنگ ناب به گرمی می فشاریم...چه در ارسال مطالب و چه به صورت ارسال پیشنهادات سازنده یاریگرمان باشید...

لينك دوستان

< Html />

    ورود اعضا:

    خبرنامه وب سایت:





    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 8
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 45
    بازدید ماه : 688
    بازدید کل : 120635
    تعداد مطالب : 109
    تعداد نظرات : 4
    تعداد آنلاین : 1

توضيحات

No Image No Image